Rangka manusia ditemui bertaburan dalam semak.

.
Penduduk kampung melihat anggota polis menjalankan siasatan di tempat kejadian.

BAGAN SERAI – Penduduk setempat gempar selepas tulang-tulangan manusia ditemui bertaburan di dalam semak berhampiran sawah padi dekat Kampung Parit Haji Amin di sini kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira pukul 5 petang itu, penduduk kampung terkejut sebaik melihat cebisan tulang manusia yang ditemui oleh salah seorang pemilik sawah yang pada waktu itu sedang membersihkan semak samun berhampiran tanamannya.
Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Omar Bakhtiar Yaacob berkata, saksi yang terkejut dengan penemuan rangka berkenaan termasuk tengkorak manusia telah bertindak menghubungi polis bagi memaklumkan kejadian itu.

Menurutnya, mangsa dipercayai ditinggalkan di kawasan berkenaan sejak lebih sebulan lalu dan tulang-tulang yang bertaburan itu dipercayai dimakan dan digonggong binatang seperti anjing dan biawak.
“Siasatan oleh pakar patalogi dari Hospital Parit Buntar di tempat kejadian mengesahkan cebisan tulang-tulang berkenaan adalah rangka manusia.
“Bagaimanapun, tiada sebarang tanda-tanda atau identiti pengenalan diri mangsa ditemui di kawasan itu dan cebisan tulang berkenaan diserahkan ke Bahagian Forensik Ibu Pejabat Kontinjen Polis untuk mendapatkan pengesahan asid deoksiribonukleik (DNA),” katanya ketika ditemui semalam.

0 Response to "Rangka manusia ditemui bertaburan dalam semak."

Post a Comment