Nenek 77 tahun sanggup angkat beban 90 kilogram,

.
02 dec 2014

Willie Murphy 77 tahun diangap sebagai nenek tua yang mempunyai kekuatan luar biasa,
nenek ini berasal dari New York, ia mampu melakukan push-up satu tangan dan mengangkat beban seberat 90 kilogram.satu hal yang sangat luar biasa memandangkan umurnya yang sudah tidak muda lagi.
Nenek 77 tahun ini sanggup angkat beban 90 kilogram
Ini merupakan hobinya,yang mana bermula tahun lalu, sehinggalah dia dinobatkan  sebagai 
'' wanita pengangkat beban tahun itu''

"Saya tidak pernah mengatakan tidak boleh sebelum ini. Saya terus berusaha dan hanya mengatakan 'Saya pasti boleh'. Hanya dengan hal itu saya boleh merasa hidup kembali dan saya berusaha memberikan yang terbaik setiap hari," ujarnya ketika ditemubual dalam program acara USA Today, Minggu (30/11),

Kekuatan yang dimiliki nenek ini membuatnya berbeza dengan orang tua seusia dia lain. Ia mampu membawa sendiri beg belanjanya, ia dapat mengangkat cucu-cucunya, dan ia boleh mendorong keretanya sendiri ketika mogok. Lantaran sering latihan mengangkat beban, gaya hidupnya pun berubah menjadi gaya hidup sihat. Oleh kerana itu, dari kajian yang dilakukan, ia terbebas dari penyakit-penyakit berbahaya seperti serangan jantung, diabetes dan strok.


0 Response to "Nenek 77 tahun sanggup angkat beban 90 kilogram,"

Post a Comment