Wanita Ini Terpaksa Gugurkan Bayi Yang Berusia 7 Bulan Kerana Polisi 1 Keluarga 1 Anak

.

Sadis apabila kandungan yang sudah 7 bulan terpaksa di gugurkan kerana polisi di China dimana setiap pasangan tidak boleh mempunyai lebih daripada seorang anak.

Seorang wanita di Ankang, wilayah Shaanxi, menyalahi undang-undang dan diambil dalam jagaan oleh pegawai-pegawai kerajaan untuk menggugurkan janin yang berusia 7 bulan ke atas beliau.
Kalau korang nak tau !

Polisi tersebut memperuntukkan denda yang tinggi bagi sesiapa sahaja yang mempunyai anak lebih daripada seorang dan ia turut menimbulkan kebimbangan tentang perbezaan nisbah antara golongan lelaki dan perempuan




Laporan itu telah mencetuskan kemarahan dan kritikan di seluruh China.

Ini merupakan kehamilan kedua buat Feng Jianmei (冯建梅), tetapi kerana keluarganya tidak mampu untuk membayar denda sebanyak 40,000 yuan ($ 6,300) kerana melanggar polisi satu anak, dia telah dirawat dengan tidak berperikemanusiaan oleh pegawai-pegawai kerajaan tempatan.

Pada 3 pagi pada 4 Jun , 36 jam selepas Jianmei telah dipaksa untuk menerima suntikan mendorong buruh, janin mati telah dibawa keluar dari perutnya. Janin 7 bulan telah hampir sempurna sepenuhnya.

Seminggu kemudian, gambar Jianmei dan janin mati tersebut dimuat naik ke dalam Internet, menyebabkan kontroversi.

Emosi Jianmei amat tidak stabil selepas pengguguran dan memecahkan kaca tingkap hospital.

Suaminya dengan marah berkata, "Mereka meraih tangannya, memaksa dia untuk menandatangani perjanjian pengguguran tersebut."

Apabila Jianmei telah diambil oleh pegawai-pegawai, dia bersendirian tanpa ahli keluarga di sisi.

SUMBER : China Smack, Apple Daily

0 Response to "Wanita Ini Terpaksa Gugurkan Bayi Yang Berusia 7 Bulan Kerana Polisi 1 Keluarga 1 Anak"

Post a Comment