VIDEO Lelaki Masih Hidup Kepala Tinggal Separuh Dimakan Ulat

.
KALO
[Video] Lelaki Masih Hidup Kepala Tinggal Separuh Dimakan Ulat|Cerebral myiasis adalah Kata yang berasal dari bahasa greek,pertaman kali ditemukan oleh Hope sejenis penyakit yang disebabkan oleh larva lalat jenis Cochliomyia hominivorax.
Berbanding dengan larva serangga, cerebral myiasis mampu hidup degan memakan danging manusia dan haiwan untuk bertahan hidup dari zaman purba.
Jenis larva myiasis ini dikatakan adalah serangan larva paling dahsyat dan paling di takuti oleh manusia dan peternak lembu,domba,ayam dan biri biri ,larva ini akan memakan danging mangsanya yang menjadikan tisu badan mati,mengurangi bahan cecair yang terdapat dalam badan mangsa hingga mengakibatkan kematian.
Menurut kajian serangan cerebral myiasis banyak terdapat di bagian bagian negara miskin dan beriklim tropika dan subtropika dimana negara ngera tidak endemik.
Namun menurut cacatan jangkitan larva cerebral myiasis hanya terdapat lapan kes di laporkan di seluruh dunia yang menyerang manusia, kebenyakan larva ini hanya meyerang haiwan ternakan.
Terkini kes kesembilan telah berlaku kepada Seorang lelaki dipercayai menetap di Amerika Selatan terpaksa menanggung penderitaan apabila sejumlah ulat berenga yang masih hidup bersarang di dalam kepalanya.
Lelaki yang tidak didedahkan identitinya itu dipercayai menghidap penyakit cerebral myiasis iaitu jangkitan daripada larva lalat jenis Cochliomyia hominivorax.
Satu klip video yang dimuat naik di internet menunjukkan sejumlah ulat berenga dilihat masih hidup di dalam luka di kepala lelaki itu. Luka itu dipenuhi nanah dan darah.
Video berdurasi 22 saat itu ditonton beribu-ribu kali sejak dimuat naik kelmarin oleh pengguna internet yang dikenali sebagai Mr Smith305 di laman perkongsian web, Liveleak.
Video Player
00:00
00:22

0 Response to "VIDEO Lelaki Masih Hidup Kepala Tinggal Separuh Dimakan Ulat"

Post a Comment