[Video 18+] Abu Sayyaf Sebar Video Sembelih Warga Kanada Tak Bayar Wang Tebusan

.
poio
[Video 18+] Abu Sayyaf Sebar Video Sembelih Warga Kanada Tak Bayar Wang Tebusan |Tebusanv asal Kanada , John Ridsdel , akhirnya tewas setelah dipenggal oleh kumpulan itu , Senin ( 25/4/2016 ) .
Ridsdel menjadi tebusan Abu Sayyaf sejak 21 September 2015 lalu , ketika dirinya diculik ketika bercuti di sebuah resort pelancongan di Pulau Samal .
Ia diculik bersama seorang warga Kanada Robert Hall , warga Filipina Marites Flor , dan warga Norway Kjartan Sekkingstad .
Mereka lalu dibawa dan ditahan di Pulau Jolo , yang selama ini diyakini sebagai lokasi kumpulan Abu Sayyaf biasa menahan tebusan .
Sebulan selepas penculikan , kumpulan itu merakam sebuah video yang menuntut tebusan dengan jumlah wang yang cukup banyak dan menampakkan wajah para tebusan .
Wajah Ridsdel muncul lagi di video terakhir yang keluaran pada 15 April 2016 , meminta pada kerajaan Kanada untuk membayar tebusan sesuai deadline baru .
Setelah deadline tebusan pada 8 April tak dipenuhi , deadline baru yang jatuh pada 25 April ditentukan dan ancaman yang diberikan adalah pelaksanaan tebusan .
Ternyata deadline itu juga tak dipenuhi dan nyawa Ridsdel menjadi mangsanya , yang dipenggal tepat pada Senin ( 25/4/2016 ) pukul 15.30 waktu setempat .
Amaran: jangan tengok video jika anda seorang yang lemah semangat.
Video Player
00:00
00:51
Menurut pegawai tempatan kepada Inquirer , pemenggalan dilakukan di Sitio Pegeh Mount Dahu , Bandar Talipao .
Kematian Ridsdel disahkan selepas polis Sulu mendapati sebuah bungkusan plastik berisi potongan kepala lelaki Caucasian pukul 19.35 .
Bungkusan plastik itu diketahui dilempar oleh dua orang yang menunggang motosikal yang hingga kini belum dapat dikenal pasti siapa .
Sebelum itu , dilaporkan ada jasad lelaki Caucasian ditemui tanpa kepala di Bandar Jolo .
PM Kanada Justin Trudeau kemudian mengesahkan kematian Ridsdel , usai laporan soal penemuan potongan kepala itu diberitakan media Filipina . ( Channel News Asia / Inquirer )

0 Response to "[Video 18+] Abu Sayyaf Sebar Video Sembelih Warga Kanada Tak Bayar Wang Tebusan"

Post a Comment