'Benci Masjid Laung Azan Terlalu Kuat'

.

Seorang individu memuat naik gambar salinan aduan berkenaan laungan azan dari masjid berhampiran rumahnya yang didakwa menganggu pendudukan di sekitar.

Ivan Goh Lee, menulis surat meminta pihak masjid di Tanjung Bunga memperlahankan laungan azan dari masjid itu kerana ia menganggu penduduk di kawasan berhampiran.

"I am the residence of no. 9, Lorong Bintang 2, Tanjung Bunga, to ask you lower down your masjid speaker. 

"I hate Mosque speaker too louder when they are giving the Azaan disturb people. You are giving at very high level creating F*****g Pig noise pollution to Tanjung Tokong air. F*****g Islam creating F******g PIG Noise!" katanya dalam surat tersebut.


Tambahnya lagi, dia tidak gentar sekiranya ada mana-mana pihak mengugut/mengancamnya walaupun 100 orang diarahkan datang menyerbu kediaman kerana Goh percaya Malaysia negara yang mempunyai undang-undang yang membenarkan rakyatnya membuat aduan jika laungan azan dari masjid berhampiran menganggu penduduk sekitar.

"So i request you to take some action lower Azaan sound when pray. Please don't disturb people when in sleepy time or other activities," katanya yang juga turut memberitahu akan memajukan aduan itu kepada pihak MBPPP untuk memusnahkan masjid berkenaan kerana menganggu penduduk sekitar selain dari melanggar undang-undang Malaysia.


Siasatan awal mendapati, Goh hanya mempunyai 133 rakan di laman Facebook. Goh juga didapati kerap memuat naik status-status yang menentang kerajaan di bawah pimpinan Barisan Nasional, selain dari menghina institusi Raja-Raja Melayu. 

Difaham, wakil PERKASA Pulau Pinang akan membuat laporan polis mengenai tindakan tidak bertanggungjawab lelaki itu kerana menghina agama Islam. sumber asal

0 Response to "'Benci Masjid Laung Azan Terlalu Kuat'"

Post a Comment