Zamani Akui Tak Dipaksa Nyanyi, Tak Ingin Polis Dibuang Kerja.

.

TAMPIL bertemu media buat kali pertama selepas dibebaskan pada pagi Sabtu, Zamani mengakui bahawa tiada unsur paksaan ketika anggota polis merakam video dia menyanyikan lagu Gerimis Mengundang sewaktu dalam tahanan.
Malah vokalis kumpulan Slam itu memberitahu dia menyanyi dengan kerelaan hati ekoran anggota polis berkenaan memaklumkan mereka adalah peminat Slam.
“Saya tidak dipaksa atau berlaku sebarang kekerasan, saya menyanyi selepas individu itu betul-betul menunjukkan dia peminat tegar Slam.
“Dia menyanyi beberapa lagu Slam di hadapan saya dan meminta saya turut nyanyi sekali, namun dia sudah berjanji bahawa rakaman itu hanya untuk simpanan personal sahaja,” ujar Zamani, seperti dilaporkan mStar Online.
Penyanyi berusia 44 tahun itu juga mengakui tidak memeriksa video yang dirakam dan berasa agak malu apabila mengetahui keadaannya ketika itu menjadi tontonan masyarakat umum.
Apa pun alasannya, kenyataan Zamani ini amat menyentuh hati kami kerana dapat dilihat dia jenis yang berjiwa lembut dan tidak suka menyimpan dendam hingga tidak tergamak menyalahkan sesiapa apabila rakaman tersebut terlepas ke pengetahuan umum.
Hal ini kerana dia tidak ingin anggota polis yang terbabit mendapat susah termasuk hilang pekerjaan jika isu videonya terus dipanjangkan.
“Perkara sudah berlaku dan dia tidak bermaksud memalukan saya. Kalau saya ambil tindakan mungkin dia akan kehilangan pekerjaannya.
“Saya tidak mahu menutup periuk nasi orang,” jelas Zamani apabila ditanya tentang tindakan undang-undang yang mungkin diambil oleh pihaknya.
Zamani sebelum ini ditahan reman sejak Rabu lalu kerana dikaitkan dengan kes penyalahgunaan dadah, dibebaskan dengan jaminan polis jam 9.45 pagi tadi di Balai Polis Hulu Klang.
Difahamkan, dua anggota polis yang dikenalpasti merakam dan meyebarkan video Zamani menyanyi dalam keadaan tangan bergari dalam tahanan telah pun digantung tugas berkuatkuasa serta merta. -

zamani

0 Response to "Zamani Akui Tak Dipaksa Nyanyi, Tak Ingin Polis Dibuang Kerja."

Post a Comment